Któż nie wyczekuje wiosny?
21 marca, to data na którą wielu z nas czeka z utęsknieniem. W końcu kiedy dni są coraz dłuższe, powietrze pachnie inaczej, a przez nasze okna wdzierają się promienie słońca, nasza motywacja i energia rośnie. Dlatego wiosna, to idealny moment na pierwsze porządki!
Jak się do tego zabrać? Od czego zacząć? Podpowiadamy!
Warto zacząć od researchu tego, co jest zbędne w naszym domu
Z pewnością znajdzie się kilka rzeczy, których już nie używamy od długiego czasu. Rzeczy, które są niekompletne, połamane, zniszczone, czyli takie które mogliśmy już dawno wyrzucić ale z braku energii lub motywacji jeszcze tego nie zrobiliśmy.
Zalegają często w szafkach, na półkach i zabierają przestrzeń i możliwość jej odpowiedniej organizacji.
Przejrzyj swoje szafki kuchenne, półki w łazience, czy garderobę i sprawdź, czy przypadkiem nie posiadasz czegoś, co tylko zajmuje miejsce.
Poza tym “odchudzenie” szaf przynosi natychmiastową satysfakcję i zauważalny efekt.

1. Zorganizuj miejsce w kuchni
Kiedy już pozbędziesz się rzeczy, które zagracały Twoją przestrzeń w kuchennych szafkach pora na organizację miejsca w kuchni, tak aby stała się funkcjonalna i przyjazna każdego dnia.
-
Wieszaki
Idealnym rozwiązaniem na przechowywanie artykułów do sprzątania, jak miotełki, szufelki, czy ściereczki jest przymocowanie do wewnętrznej strony szafki kilku haczyków, dzięki czemu akcesoria będą estetycznie i ciekawie wyglądać, będą schowane i jednocześnie zyskasz miejsce w szafce na inne artykuły.
Nie chcesz wiercić? Wybierz takie, które z łatwością zawiesisz na rancie szafki - możesz przenieść je w każdej chwili w dowolne miejsce nie robią przy tym szkód meblom.
-
Pojemniki na żywność
Zaprzyjaźnij się z pojemnikami na żywność. Dzięki nim utrzymanie porządku i ładu w kuchni staje się o wiele łatwiejsze.
Do czego je wykorzystasz?
a) przechowaj w nich przyprawy - jest to o wiele bardziej estetyczny i funkcjonalny sposób, niż trzymanie przypraw w opakowaniach, które o wiele szybciej wietrzeją i tracą swój aromat.
b) cukier, mąka oraz maron to produkty, w których lubią zagnieżdżać się nieproszeni goście - mole. Dzięki szczelemu pojemnikowi kuchennemu nie tylko uchronisz swoje mieszkanie od szkodników ale również sypkie produkty w Twojej kuchni będą zabezpieczone przed wilgocią i wietrzeniem.
-
99,00 zł
-
230,00 zł
-
216,00 zł
-
- -20 %
Special Price 79,92 zł
Normalna cena: 99,90 zł
-
Przybornik do zlewu
Jeśli po każdym myciu naczyń zastanawiasz się co zrobić z mokrą gąbką i chciałabyś ją umieścić gdzieś, gdzie będzie wyglądała estetycznie, to warto zastanowić się nad pojemnikiem do zlewu.
Dzięki niemu zorganizujesz miejsce na gąbeczki, ściereczki a nawet płyn do naczyń.
Warto zastanowić się również nad matą do zlewu i ociekaczem do naczyń. Dzięki nim z pewnością nie uszkodzisz szklanek, ceramicznych naczyń i kieliszków, Mata do zlewu pozwoli Ci również zaoszczędzić miejsce, ponieważ może równie dobrze służyć jako ociekacz do naczyń - tyle że w zlewie :) I od razu więcej miejsca!
-
71,00 zł
-
134,00 zł
-
- -20 %
Special Price 79,92 zł
Normalna cena: 99,90 zł
-
216,00 zł
2. Funkcjonalna łazienka
Każdy, kto posiada małą łazienkę zgodzi się ze stwierdzeniem, że każdy sposób na zaoszczędzenie w niej miejsca jest dobry.
Kosze do przechowywania nie muszą służyć jedynie jako kosze na bieliznę, czy brudne ręczniki.
Do czego wykorzystasz kosz na pranie?:
- użyj go jako kosza na czyste ręczniki, dzięki temu będziesz miała je zawsze po ręką
- zrób z niego efektowną osłonę na kwiat, który stoi w łazience,|
- przechowaj w nim akcesoria kosmetyczne, na które ciężko znaleźć miejsce w małej łazience
- przechowaj w nim środki czystości, jak płyn do szyb, mleczko do drewna, płyn do podłogi. Dzięki czemu zachowasz miejsce w szafkach, a środki czystości zyskają ciekawą oprawę.
- posłuży jako estetyczny przechowywacz zapasowych rolek papieru :)
Wiosenne porządki w łazience warto poszerzyć również o kompletacje ręczników. Jest to świetny czas dla każdego, kto posiada każdy ręcznik z różnej parafii :)
Dzięki takiemu zabiegowi, pozornie małemu, Twoja łazienka nabierze szyku, nowego blasku i od razu nabierze harmonijnego wyglądu.

3. home office - organizacja przestrzeni biurowej.
Jeśli pracujesz z domu, Twoje biuro powinno być uporządkowane, a wszystkie akcesoria potrzebne do pracy łatwe do znalezienia - na wyciągnięcie ręki.
Na biurku nie powinien panować względny chaos, który może rozpraszać i często zniechęcać do działania.
Zastanów się, czy na biurku masz absolutnie wszystko co jest niezbędne? A może jest kilka rzeczy, bez których mogłabyś się obejść?
Kilkanaście ołówków, 5 długopisów, 4 notatniki, kilka wolnych kartek?
Te rzeczy z pewnością nie pomagają w ogarnięciu przestrzeni.
Zamiast trzymać je na biurku luzem schowaj kilka długopisów do półki, a kilka umieść w organizerze na biurko. Zaoszczędzisz tym samym miejsce i sporo nerwów :)
Notatki umieść w organizerze lub kuwecie na dokumenty, będziesz miała do nich łatwy dostęp, a one z pewnością się nie pogubią.
Kable, do laptopa, do telefonu, do drukarni do.. do czego jeszcze?
W domowym biurze kable mnożą się jak grzyby po deszczu i często mamy problem z ich odpowiednim ujarzmieniem. Zwisające z biurka wyglądają nieestetycznie, a pozostawione luzem przeszkadzają w pracy.
Jak sobie z tym poradzić? Odpowiedź jest prosta - klips na kable.
To małe i niepozorne urządzenie świetnie organizuje biurową przestrzeń. My mamy więcej miejsca na blacie biurka, a kable nie plączą się, wypięte z komputera nie leżą na ziemi i są zawsze pod ręką.
Czy zdarzyło Ci się w ostatnim czasie posprzątać… klawiaturę w laptopie?
W sumie, jak tak o tym pomyśleć, to chyba wydarzyło się to dość dawno, o ile w ogóle..
Często zapominamy o takich błahych czynnościach, które mają kolosalny wpływ na nasz sprzęt.
Warto od czasu do czasu poświęcić chwilę i użyć czyścika do klawiatury lub ściereczki do ekranu - nie tylko dbasz o sprzęt ale pozbywasz się kurzu ze sprzętu na którym pracujesz :)