Stelton

Już od ponad 40 lat marka Stelton jest rozpoznawalna dzięki swojemu ścisłemu "językowi" projektowania, który bazuje na linii Cylinda-line, zaprojektowanej przez Arne Jacobsena. W oparciu o tę legendę powstała wizja przyszłościowa: zawsze być rozpoznawalną jako najbardziej zaskakująca, innowacyjna i funkcjonalna marka, która oferuje najwyższej jakości skandynawskie projekty. Silna wizja przyszłości w połączeniu z tradycją zapewniły sukces legendarnym projektom Stelton.

Historia Stelton

Niels Stellan i Madelaire Carton połączyli swoje nazwiska tworząc jedną z najbardziej znanych designerskich marek w Danii - Stelton. Dwaj przyjaciele z wojska ponad 50 lat temu założyli firmę handlową. Próbowali swoich sił w obuwiu sportowym i meblach, ale ich działalność nie ruszyła się tak długo, dopóki nie usłyszeli o małej fabryce w duńskim mieście Fårevejle, zwanej Danish Stainless. Danish Stainless produkowała zastawę ze stali nierdzewnej, która była bardzo modna w latach sześćdziesiątych w Danii. Po zawarciu umowy z Danish Stainless, Stelton zaczął produkować nierdzewną sosjerkę, która od razu stała się hitem w duńskich sklepach, a także w sklepach poza Danią. W Stanach Zjednoczonych produkty Stelton były uosobieniem duńskiego designu i były sprzedawane w ekskluzywnych domach towarowych i butikach designerskich w cenach dziesięciokrotnie wyższych od duńskich.

Niedługo później do firmy dołączył Peter Holmblad – pasierb Arne Jacobsen’a. Holmblad jako nowy dyrektor zarządzający, przedstawił swoją dalekosiężną wizję. Nowe katalogi, opakowania i projekty graficzne pomogły stworzyć nową markę designerską. Jednak Peter Holmblad był przekonany, że Stelton może przetrwać tylko dzięki nowemu wzornictwu. Zbyt wiele firm produkowało tak samo wyglądające produkty. Peter zwrócił się z propozycją projektowania nowych produktów do swego ojczyma Arne Jacobsen’a - znakomitego architekta i projektanta.

Arne JacobsenPeter Holmblad

Arne Jacobsen - szkic czajniczka Cylinda na serwetce



Stelton - Nowa era designu

Punktem startowym dla bestsellerowej zastawy stołowej Stelton Cylinda Arne Jacobsen’a był prosty szkic czajniczka na serwetce, wykonany podczas rodzinnego obiadu. W 1967 roku po trzech latach intensywnego rozwoju produktu, uruchomiono linię Cylinda. Charakterystyczny, cylindryczny kształt naczyń, był w tym czasie przejawem awangardy. Dziś ta seria jest uznawana za symbol klasycznego, ponadczasowego stylu.

Kolejnym punktem zwrotnym w rozwoju Stelton było podjęcie współpracy z projektantem Erik’iem Magnussen’em, który zaprojektował słynny termos EM77. Termos w wielu odmianach kolorystycznych i rozmiarach jest produkowany do dziś.

Rozpoznawalność Stelton pochodzi z tych właśnie produktów, wysoce funkcjonalnych i ładnych. Stelton nieustannie stawia na współpracę z międzynarodowymi projektantami i architektami, pragnąc, by forma i funkcja każdej rodziny produktów tworzyła syntezę innowacyjnych koncepcji, użyteczności i świetnych materiałów.





"Naszą ambicją jest tworzenie ponadczasowych i funkcjonalnych projektów, które uprzyjemnią codzienne życie – wspólnie z naszymi utalentowanymi i starannie dobranymi projektantami. "

Michael Ring, CEO, Stelton



Stelton - Filozofia projektowania

Stelton - ponadczasowe projekty

Produkty muszą być celowe, muszą spełniać potrzeby klientów i być funkcjonalne. Stelton wierzy w prostotę i skandynawski minimalizm. Wierzy, że kształt i funkcja muszą złączyć się tak, by stworzyć nową wartość. Stelton tworzy w nurcie „mniej znaczy więcej”. Ta filozofia jest kluczem do sukcesu firmy Stelton i opiera się na 4 podstawowych wartościach:

  • Ponadczasowość
  • Prostota
  • Funkcjonalność
  • Innowacje

Steton stara się kontynuować skandynawskie dziedzictwo projektowe. Nie poprzez odtwarzanie historii i tradycji, ale poprzez wykorzystanie jej jako źródła inspiracji i udoskonalenie wyjątkowych skandynawskich wzorów. Stelton nie chce podążać żadnymi śladami, chce iść własną drogą. Dlatego stara się zawsze przykładać nowe i innowacyjne podejście do projektowania produktów. Firma tworzy przedmioty wyjątkowej jakości - godnej dumnej duńskiej historii i tradycji wzorniczej. Przedmioty tej marki są nienaganne zarówno pod względem funkcjonalności, jak i jakości estetycznej i fizycznej.

Stelton – rekomendacje sklepu Czerwona Maszyna



Kolekcje Stelton

Produkty Stelton