Zwroty i reklamacje

 

Szybka ścieżka

 

Łatwe zwroty

Czerwona Maszyna sprzedaje rzeczy wybrane, piękne i wysokiej jakości. Mamy więc nadzieję, że będą Państwo zawsze zadowoleni z zakupu.

W sytuacji, gdy wybrany przedmiot nie do końca będzie spełniał Państwa oczekiwania - możecie Państwo go zwrócić, wypełniając formularz zwrotu, lub składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy, lub wymienić zakupiony towar bez kłopotliwych warunków z naszej strony.

Z prawa zwrotu mogą korzystać konsumenci, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.


Czytaj więcej o prawie odstąpienia od umowy
 

 

Jak zwrócić przedmiot najszybciej i najsprawniej?

 

 Instrukcja dla zwrotu przedmiotów zakupionych po 17.11.2017:

 

  1. Zgłoś zwrot w sklepie.

    Jeśli posiada Pan/i u nas konto - proszę zalogować się, wyświetlić stronę zamówienia z przedmiotem który chce Pan/i zwrócić i kliknąć w link Formularz reklamacji/zwrotu. 
    Proszę sprawdzić czy dane w formularzu są poprawne i wysłać zgloszenie.

    Jeśli nie posiada Pan/i u nas konta, proszę przygotować numer zamówienia i kliknąć w link poniżej:

  2. Oczekuj na potwierdzenie.

    Dział Zwrotów i Reklamacji potwierdzi Pana/i zgłoszenie i prześle dalsze instrukcje.
 

 

 Instrukcja dla zwrotu przedmiotów zakupionych przed 17.11.2017:

 
  1. Zgłoś zwrot mailem.

    Proszę wysłać do nas oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: odstapienia@czerwonamaszyna.pl. Może Pan/i skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  2. Oczekuj na potwierdzenie.

    Dział Zwrotów i Reklamacji potwierdzi Pana/i zgłoszenie i prześle dalsze instrukcje.

 

Termin zwrotu

Polskie prawo przewiduje możliwość odstąpienia od umowy zakupu towaru w sklepie internetowym w ciągu 14 dni. W Czerwonej Maszynie, dla Państwa wygody wydłużyliśmy okres zwrotu (odstąpienia od umowy) do 30 dni od daty dostawy.

Jesteśmy pewni jakości naszych produktów i tego, że będą Państwo z nich zadowoleni. Rozumiemy też, że w dzisiejszych zajętych czasach 14 dni może szybko ulecieć i staje się terminem niewygodnym.

 

Zwracane produkty

Zwracane produkty nie powinny być używane. Powinny być kompletne i zwrócone w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu firmowym producenta (jeżeli takie było) wraz z dodatkowym wyposażeniem i instrukcjami.

Może się zdarzyć, że oryginalne opakowania ulegną zagubieniu lub zniszczeniu. W takiej sytuacji możliwy jest zwrot poprzez odstąpienie od umowy, jednak w Czerwonej Maszynie będziemy zmuszeni potrącić z kwoty zwrotu ewentualny spadek wartości towaru. Każdy nietypowy przypadek prosimy omówić z naszym Biurem Obsługi Klienta (e-mail: bok@czerwonamaszyna.pl , tel. 12 312 4000).

Gdy zamówienie składało się z kilku przedmiotów - możliwy jest także zwrot tylko niektórych z nich.

 

Zwrotna przesyłka

Zwrotną przesyłkę proszę przygotować po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia zwrotu.

Przesyłkę prosimy wysłać na swój koszt na adres:

Czerwona Maszyna
ul. Łukasiewicza 3
31-429 Kraków

Do opakowania prosze włożyć etykietę zwrotu wydrukowaną  wg instrukcji otrzymanej w potwierdzeniu zgłoszenia. 
To bardzo ważne! Nasz magazyn przyjmuje kilkadziesiąt przesyłek dziennie. Brak etykiety zwrotu utrudni identyfikację przesyłki zwrotnej, tym samym opóźni znacząco przyjęcie Państwa zwrotu.

W celu obniżenia ryzyka uszkodzeń radzimy skorzystać z przesyłki kurierskiej oraz z opakowania, w którym zamówienie było dostarczone.

Proszę szczególnie zwrócić uwagę na pakowanie przedmiotów delikatnych. Samo poinformowanie kuriera, że przesyłka zawiera np. szkło lub ceramikę niewiele daje, ponieważ w praktyce paczki w transporcie traktowane są tak samo. Paczki mogą być składowane w wielu poziomach (z naszą na spodzie) lub mogą być uderzone rogiem innej paczki. Dlatego należy przestrzegać zasady, by przedmioty wewnątrz paczki nie znajdowały się bliżej ścianek zewnętrznego pudełka niż 4-5 cm. Przedmioty wewnątrz paczki powinny być unieruchomione. List przewozowy (druk wypełniany wspólnie z kurierem) powinien zawierać informację "Uwaga szkło".

 

Zwrot pieniędzy

Zwrot pieniędzy odbywa się na konto lub kartę z której dokonano wpłaty, lub na konto przez Państwa wskazane. Czerwona Maszyna zwraca pieniądze niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki z etykietą zwrotu i po otrzymaniu pierwotnej wpłaty.

Koszt usługi pakowania na prezent nie jest zwracany.

W przypadku, gdy zwracany towar zostanie odesłany przesyłką opłaconą przez Czerwoną Maszynę, koszt tego transportu zostanie potrącony z kwoty zwrotu.

 

Reklamacje

Przed zapakowaniem paczek nasi pracownicy dokładnie sprawdzają czy wysyłane przedmioty są kompletne i w pełni funkcjonalne. Stanowiska weryfikacyjne są objęte monitoringiem wizyjnym, a cały proces jest kontrolowany przez pracownika Działu Jakości. Może jednak się zdarzyć, że towar posiada wady ukryte, niewidoczne w momencie sprzedaży.

 

Jak zgłosić reklamację najszybciej i najsprawniej?

 

 Instrukcja dla reklamacji przedmiotów zakupionych po 17.11.2017:

  1. Wypełnij zgłoszenie reklamacji.

    Jeśli posiada Pan/i u nas konto -proszę zalogować się, wyświetlić stronę zamówienia z przedmiotem który chce Pan/i zareklamować i kliknąć w link Formularz reklamacji/zwrotu. 
    Proszę sprawdzić czy dane w formularzu są poprawne, opisać przyczynę reklamacji i wysłać zgłoszenie.

    Jeśli nie posiada Pan/i u nas konta, proszę przygotować numer zamówienia i kliknąć w link poniżej:
    Zgłoszenie zwrotu/reklamacji bez logowania

  2. Oczekuj na potwierdzenie.

    Dział Zwrotów i Reklamacji potwierdzi Pana/i zgłoszenie i prześle dalsze instrukcje.

 

 Instrukcja dla reklamacji przedmiotów zakupionych przed 17.11.2017:

 
  1. Pobierz i wypełnij formularz reklamacji

  2. Prześlij wypełniony formularz na adres: reklamacje@czerwonamaszyna.pl.

Skontaktujemy się z Panem/nią i uzgodnimy najlepszy sposób rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacje zdarzają się w Czerwonej Maszynie niezwykle rzadko i zawsze dążymy do jak najszybszego załatwienia sprawy.

  

Szczegółowe uprawnienia Klientów dotyczące rękojmi opisuje nasz regulamin.